+31 (0) 58 257 52 50

Fysiotherapie

Fysiotherapie richt zich op de behandeling van lichamelijke klachten en pijn bij beweging, fysieke inspanning of bepaalde houdingen. Met de kennis en kunde helpen onze fysiotherapeuten u bij het voorkómen, verhelpen of verminderen van uw lichamelijke klachten. U kunt zonder verwijzing van de huisarts fysiotherapie behandelingen krijgen. Het is voor de betaling wel van belang dat u op de hoogte bent van de vergoeding door uw zorgverzekeraar. Lees hierover aanvullende informatie via de Zorgwijzer.

Voor wie is fysiotherapie?

Heeft u een lichamelijk probleem waardoor bewegen moeilijk of pijnlijk is? Wil het bewegen niet goed of moet u meer bewegen, maar u weet niet hoe? Uw klachten kunnen allerlei oorzaken hebben: een verkeerde houding, sportblessure, ongeval of ziekte, werk of gewoon omdat uw lichaam ouder wordt. Soms heeft het te maken met de belastbaarheid van uw lichaam en de mate van belasting.

U kunt bij FysioStiens terecht wanneer u:

Werkwijze FysioStiens

Bewegen is gezond, dat weten we uit onderzoek en uit eigen ervaring. Het kan verstandig zijn om na de behandelingen van fysiotherapie door te gaan met trainen. FysioStiens werkt hiervoor samen met Wieger van der Heide en zijn team van Pro-Tact. Al meer dan tien jaar werken zij in onze oefenzaal met kleine groepjes mensen in een ontspannen sfeer aan het vergroten en behoud van conditie, kracht en uithoudingsvermogen. Omdat we nauw samenwerken kunnen de oefeningen goed afgestemd worden op uw specifieke belastbaarheid.

Mocht u toch liever door een fysiotherapeut begeleid worden bij het trainen, dan kan dat in de vorm van FysioFitness. U traint dan met een groepje van maximaal zes personen een uur onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Plan een afspraak of neem contact met ons op

Twijfelt u of fysiotherapie voor u de juiste aanpak is of heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. Bekijk hier ons volledige aanbod van behandelingen.

Zo maakt u bij ons een afspraak

Telefonisch

Direct bellen met onze praktijkassistente Rigine Attema-van Abbema.

Formulier

Onze praktijkassistente Rigine Attema-van Abbema neemt contact op.

Hoe gaat de afspraak in zijn werk?

Wat is nu écht de oorzaak van uw klacht? Samen gaan we op zoek naar waar uw klachten vandaan komen. We starten met een uitgebreid intake-gesprek en aansluitend vindt een lichamelijk onderzoek plaats. Aan het eind van de eerste afspraak maken we een behandelvoorstel en bepalen we samen de concrete behandeldoelen. Als de omstandigheden of de mogelijkheden tijdens de behandelperiode veranderen, passen we de behandeling aan.

Afhankelijk van de klachten in uw specifieke situatie zijn er binnen de fysiotherapie vele behandelingen mogelijk. Vaak is oefentherapie een onderdeel van de behandeling. Naast behandeling in de praktijk krijgt u ook advies en oefeningen voor thuis of op het werk.

Benodigdheden eerste afspraak

Afmelden?

Het kan natuurlijk gebeuren dat u een keer verhinderd bent voor uw afspraak. Niet nagekomen afspraken worden niet vergoed door de zorgverzekeraar en zijn voor uw eigen rekening. Als u de afzegging meer dan 24 uur van te voren doorgeeft, worden er geen kosten in rekening gebracht en maken we een nieuwe afspraak voor u.